ÖLÇME-DEĞERLENDİRME BİRİMİ
Güncel bilimsel verilerin ışığında yenilikçi, eğitim ve öğretim etkinliklerinin sürekli gelişimine destek ve yön veren, öğrenmeyi farklı boyutlarda değerlendirebilen, yaşam boyu öğrenme felsefesini benimsemiş, katılımcı, iş birliği gücü yüksek ve etik değerler çerçevesinde çalışmalarını sürdüren bir birimdir.
Özel Üç Kuşak İlgi Okulları olarak uygulanan tüm ölçme & değerlendirme ve program geliştirme uygulamalarının yüksek standartlara ulaşmasını sağlamaktır. Bu süreçte kurumsal ortak bir dil oluşturulması, yeni ölçme araçlarının geliştirilmesi, var olanların bilimsel çerçeveye uygun olarak iyileştirilmesi, uygulama, puanlama ve yorumlama ile ilgili işlem ve uygulama yöntemlerinde öğretmenler ve akademik kadro ile iş birliği içinde çalışılması esastır.
MEB öğretim programı kazanımlarının yanı sıra öğrencilere kazandırılması hedeflenen eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, girişimcilik, problem çözme, iş birliği, teknoloji kullanımı, bilgi okuryazarlığı, araştırma teknikleri ve iletişim gibi 21.yüzyıl becerileri çerçevesinde sistemli şekilde ölçme ve değerlendirme etkinlikleri gerçekleştirilmesi, etkili ve zamanında geri bildirim verilmesi önemlidir. Bunun için sadece bilişsel gelişim alanlarında değil, duyuşsal ve psikomotor gelişim alanlarında da beceri, kazanım ve yetkinliklerin belirlenerek bütüncül, çok boyutlu bir değerlendirme yapılması, süreç değerlendirme yöntemlerinin aktif kullanılması, üst düzey düşünme becerilerinin sergilenebileceği ortamların oluşturulması ve gerçek hayata ilişkin performansa dayalı görevlere yer verilmesi hedeflenmektedir.
Özel Üç Kuşak İlgi Okulları ölçme ve değerlendirme ilkeleri çerçevesinde, sınıf seviyelerine uygun hazırlanan ve öğrencilerin akademik gelişim sürecini izlemek için yapılan çalışmalar şunlardır: